Blogindlæg kan hjælpe dig med at tiltrække flere kunder – og stige på Google.
Læs her, hvordan du bliver en endnu bedre virksomhedsblogger – og får mere ud af din blog.
Læs seo-skribentens 5 bedste blogidéer
Går du op i seo? Brug Storybase
Den allermest Googlevenlige strategi er at finde ud af, hvilke spørgsmål folk googler – og så besvare dem på bloggen.
Fra blogindlæggene skal du selvfølgelig linke til dine salgstekster.
På den måde styrker du dine salgsteksters seo.
Samtidig skaber du trafik på din hjemmeside, fordi der ofte ikke er særlig stærk konkurrence på long tail søgeordsudtryk, mens kampen om de overordnede søgeord kan være hård.
Tjek indbakken
Det er også en god idé er at se i indbakken, hvad folk spørger dig om.
De spørgsmål kan du så besvare på din blog – selvfølgelig igen med links til dine salgssider.
Det sparer dig også tid. Næste gang nogen stiller et spørgsmål på mail, behøver du ikke komme med en lang forklaring – du kan bare linke til bloggen.
Skriv vejledninger som blogindlæg
Hvis du igen og igen skal forklare, hvordan man fx skal bruge et bestemt produkt, så skriv et blogindlæg om det. Det sparer dig en masse tid. Samtidig er det god service, fordi dine kunder altid kan finde vejledningen, så de er fri for at spørge igen, hvis de glemmer noget.
Brug dine blogindlæg igen
Du kan selvfølgelig også sende dine blogindlæg ud som nyhedsbreve.
Du kan bruge dem på sociale medier som Facebook og LinkedIn. Og du behøver ikke selv poste blogindlæg igen og igen: Du kan nemlig få RecurPost til at slå dine blogindlæg op for dig. Det er endda gratis.
Download Blog dig til synlighed og salg med tekstforfatterens trick
Jeg har selv været tekstforfatter siden 2009 – og jeg er bidt af at blogge. Derfor har jeg skrevet bogen Blog dig til synlighed og salg, som du kan downloade for 0 kroner på tekstfokus.dk
Du får en e-bog på over 180 sider fyldt med idéer, skrivetrick og tips om snedige programmer, der kan hjælpe dig med at blive en endnu bedre blogger.
God læselyst – og god skrivelyst.